|
Naziv edukacije/ radionice
|
Uvod u praktičnu neonatologiju za medicinske sestre-radionica neonatalne njege i stabilizacije novorođenčeta
|
|
Voditelj edukacije/ radionice
|
dr.sc. Ana Marija Švigir, mag.med.techn.
|
|
Izvođači edukacije/ radionice
|
Kanita Antolović, mag.med.techn.
Sana Šavorić, bacc.med.techn.
Doc.prim.dr.sc. Katarina Bojanić,dr.med, specijalist pedijatar, uže specijalnosti neonatologije
Alene Švigir, dr.med, specijalist pedijatar, uže specijalnosti neonatologije
|
|
Vrsta edukacije
|
Program cjeloživotnog obrazovanja bez stjecanja ECTS bodova
|
|
Trajanje edukacije/ radionice (u školskim satima)
|
8 školskih sati
|
|
Način izvođenja programa/edukacije
|
Predavanja / Vježbe
|
|
Ciljana skupina polaznika
|
Program je namijenjen medicinskim sestrama i tehničarima koji rade ili planiraju raditi u rodilištima, na odjelima za novorođenčad, pedijatriji i neonatologiji te u jedinicama intenzivnog liječenja novorođenčadi. Namijenjen je i zdravstvenim djelatnicima koji žele unaprijediti praktična znanja i vještine u području skrbi, stabilizacije i termoregulacije novorođenčeta, s posebnim naglaskom na njegu prijevremeno rođene djece i primjenu suvremenih tehnologija u neonatalnoj skrbi.
|
|
Broj kandidata za organizaciju edukacije
|
Minimalno 20
Optimalno 20
Maksimalno 20
|
|
Pravo/ uvjeti upisa *
|
Pravo upisa imaju medicinske sestre i medicinski tehničari s važećom licencom Hrvatske komore medicinskih sestara (HKMS). Program je namijenjen isključivo zaposlenim ili nezaposlenim prvostupnicima sestrinstva i srednjim medicinskim sestrama koje žele unaprijediti praktična znanja i vještine iz područja neonatalne skrbi.
|
|
Usklađenost s preporukama strukovnih udruženja / predviđeno bodovanje komora
|
Program je usklađen s preporukama i smjernicama relevantnih strukovnih udruženja u području sestrinstva i neonatologije, uključujući:
- Hrvatsku komoru medicinskih sestara (HKMS),
- Hrvatsko pedijatrijsko društvo,
- European Society for Paediatric and Neonatal Intensive Care (ESPNIC),
- National Association of Neonatal Nurses (NANN).
Program je u skladu s načelima cjeloživotnog učenja i profesionalnog razvoja medicinskih sestara te doprinosi razvoju kompetencija definiranih prema Okviru kompetencija medicinskih sestara i tehničara u Republici Hrvatskoj (HKMS, 2018).
Za sudjelovanje u programu predviđa se bodovanje u skladu s Pravilnikom o stručnom usavršavanju medicinskih sestara i tehničara Hrvatske komore medicinskih sestara. Preporučeni broj bodova: 8 bodova (1 bod po satu edukacije).
|
|
Ciljevi programa /edukacije
|
Cilj programa je unaprijediti znanja i praktične vještine medicinskih sestara i tehničara u području neonatalne skrbi, osobito u prvim satima života novorođenčeta. Program omogućuje stjecanje kompetencija za pravilnu procjenu i provedbu osnovnih postupaka njege, stabilizacije i održavanja termoregulacije novorođenčeta, uključujući i prijevremeno rođenu djecu. Poseban naglasak stavljen je na sigurno rukovanje i nadzor novorođenčeta u inkubatoru i transportnom inkubatoru, te na primjenu postupaka respiratorne potpore u skladu s profesionalnim standardima. Sudionici će kroz praktične vježbe i simulacijske situacije razviti sposobnost timskog rada i učinkovite komunikacije s roditeljima i drugim članovima zdravstvenog tima.
|
|
Ishodi učenja
|
¾ Opisati fiziološke osobitosti novorođenčeta i razlike u odnosu na prijevremeno rođeno dijete.
¾ Prepoznati rizične čimbenike i osnovne potrebe novorođenčeta neposredno nakon poroda.
¾ Primijeniti standardne postupke njege novorođenčeta i prematurusa (higijena, hranjenje, pozicioniranje, termoregulacija).
¾ Demonstrirati pravilno rukovanje inkubatorom i transportnim inkubatorom te postavljanje osnovnih parametara (temperatura, vlaga, alarmi).
¾ Sudjelovati u postupcima stabilizacije novorođenčeta, uključujući primjenu osnovne respiratorne potpore (nCPAP, oksigenacija).
¾ Procijeniti učinkovitost poduzetih intervencija i dokumentirati promjene u stanju novorođenčeta.
¾ Primijeniti načela obiteljski usmjerene skrbi i učinkovite komunikacije s roditeljima u neonatalnom okruženju.
|
|
Okvirni program – sadržaj edukacije
|
|
08:30–09:00
|
Uvod i ciljevi programa
|
Predavanje i orijentacija – uloga sestre u neonatologiji, značaj pravilne skrbi i stabilizacije novorođenčeta
|
|
09:00–09:45
|
Fiziološke osobitosti novorođenčeta
|
Kratko teorijsko izlaganje: prijelaz iz intrauterinog u ekstrauterini život, osnovni refleksi, vitalni znakovi, Apgar
|
|
09:45–10:45
|
Standardna njega novorođenčeta
|
Demonstracija i praktične vježbe: higijena, termoregulacija, pravilno umatanje, prva procjena, osnovna skrb o pupku
|
|
11:00–12:00
|
Prematurus – specifičnosti i postupci
|
Uvod u fiziologiju i rizike prijevremeno rođenog djeteta; prikaz i rasprava o individualiziranoj njezi
|
|
12:00–13:30
|
Inkubator i transportni inkubator
|
Demonstracija: • postavke inkubatora (vlaga, temperatura, alarmi) • priprema transportnog inkubatora • nadzor temperature i vitalnih funkcija tijekom transporta • provjera sigurnosnih mehanizama
|
|
13:30–14:30
|
Pauza za ručak
|
|
|
14:30–16:00
|
Respiratorna potpora i termoregulacija
|
• Osnove respiratora (nCPAP, high-flow, postavke i nadzor) • Uloga sestre u pripremi i nadzoru respiratorne potpore • Umatanje u polietilenske vreće za termoregulaciju kod prematurusa • Praktične vježbe na lutkama
|
|
16:00–16:45
|
Komunikacija i podrška roditeljima
|
Predavanje + interaktivna rasprava: uloga sestre u edukaciji roditelja, emocionalna podrška, family-centered care
|
|
|
Previđena cijena programa po polazniku
|
150 €
|
|
Način praćenja kvalitete i izvedbe programa *
|
Kvaliteta i uspješnost izvedbe programa pratit će se kroz:
- evaluacijski upitnik o zadovoljstvu sadržajem, korisnošću i organizacijom programa,
- analizu evaluacijskih listića i preporuka za unaprjeđenje programa pri svakoj novoj izvedbi.
|
|
Dodatne informacije*
|
- Program se izvodi u obliku jednodnevne radionice s naglaskom na praktične vještine i simulacijsko učenje.
- Broj polaznika po grupi ograničen je radi kvalitete izvođenja
- Polaznicima će biti osigurani svi potrebni materijali i potrošni pribor za izvođenje praktičnih vježbi.
- Po završetku programa sudionici dobivaju potvrdu o sudjelovanju
- Predavači i mentori su stručnjaci s iskustvom u neonatalnoj i intenzivnoj skrbi novorođenčadi.
|