|
Naziv edukacije/ radionice
|
Osnove (bio)statistike za zdravstvene djelatnike
|
|
Voditelj edukacije/ radionice
|
Ivan Jurak i Melita Rukavina
|
|
Izvođači edukacije/ radionice
|
Ivan Jurak i Melita Rukavina
|
|
Vrsta edukacije
|
Radionica
|
|
Trajanje edukacije/ radionice (u školskim satima)
|
20
|
|
Način izvođenja programa/edukacije
|
On hands praktične vještine (vježbe)
|
|
Ciljana skupina polaznika
|
Zdravstveni djelatnici svih profila (stupanj 6. i 7. primarno).
|
|
Broj kandidata za organizaciju edukacije
|
Minimalno 10
Optimalno 15
Maksimalno 20 (informatička dvorana)
|
|
Pravo/ uvjeti upisa *
|
Nema uvjeta
|
|
Usklađenost s preporukama strukovnih udruženja / predviđeno bodovanje komora
|
Bodovanje prema pravilniku relevantne komore. Budući da je tečaj otvoren svim zdravstvenim profilima bodovanje bit tražili od svih komora u zdravstvu.
|
|
Ciljevi programa /edukacije
|
Cilj radionice je osposobiti zdravstvene djelatnike za samostalnu i praktičnu primjenu osnovnih statističkih metoda u svakodnevnom profesionalnom i istraživačkom radu. Program je usmjeren na razvoj konkretnih vještina u radu s podacima, od pravilnog unosa i čišćenja dataset-a, preko izvođenja osnovnih statističkih analiza, do interpretacije i prezentacije rezultata u obliku tablica, grafova i izvještaja. Poseban naglasak stavlja se na primjenu besplatnih i otvorenih softverskih alata, čime se polaznicima omogućuje dugoročna samostalnost bez dodatnih troškova licenci.
|
|
Ishodi učenja
|
Po završetku radionice polaznici će biti sposobni:
1. samostalno pripremiti i organizirati zdravstvene podatke za statističku analizu
2. primijeniti osnovne metode deskriptivne i inferencijalne statistike (t-test, korelacija, ANOVA, regresija)
3. razlikovati parametrijske i neparametrijske metode i odabrati odgovarajuću analizu prema tipu podataka
4. analizirati distribuciju podataka i prepoznati uobičajene probleme poput outliera i „missing“ vrijednosti
5. kreirati pregledne i interpretativno jasne tablice i grafove
6. pravilno interpretirati rezultate statističkih testova u zdravstvenom kontekstu
7. izraditi strukturirani statistički izvještaj spreman za prezentaciju ili publikaciju
8. samostalno koristiti alate otvorenog koda (R, jamovi, JASP) u svakodnevnom radu
|
|
Okvirni program – sadržaj edukacije
|
Dan 1:
- Uvod u biostatistiku i istraživačku metodologiju
- Upoznavanje s alatima (R, jamovi, JASP)
- Unos i organizacija podataka, tipovi varijabli
- Pronalaženje i ispravljanje grešaka u podacima, rad s „missing“ vrijednostima
Dan 2:
- Manipulacija podacima (filtriranje, grupiranje, izračun novih varijabli)
- Priprema dataset-a za analizu
- Deskriptivna statistika i analiza distribucije
- Osnove inferencijalne statistike: t-test, parametrijski i neparametrijski pristupi
Dan 3:
- Korelacijska analiza (Pearson, Spearman)
- Uvod u jednostavnu regresiju
- Uvod u analizu varijance (ANOVA)
- Interpretacija rezultata testova
Dan 4:
- Vizualizacija podataka: izrada tablica i grafova
- Pravila učinkovite prezentacije rezultata
- Praktična radionica: analiza primjera
Dan 5:
- Struktura i izrada statističkog izvještaja
- Najčešće pogreške i kako ih izbjeći
- Formatiranje rezultata za publikaciju ili prezentaciju
- Završni mini-projekt i prezentacija rezultata
|
|
Previđena cijena programa po polazniku
|
450€
|
|
Način praćenja kvalitete i izvedbe programa
|
Kvaliteta programa pratit će se višerazinski:
· evaluacijskim anketama polaznika na kraju radionice (samoprocjena postignutih ishoda, zadovoljstvo sadržajem, predavačima i organizacijom)
· analizom završnih zadataka i projekata radi procjene usvojenih praktičnih vještina
|
|
Dodatne informacije
|
Radionica je osmišljena kao praktična, intenzivna edukacija koja kombinira teorijski okvir s velikim udjelom „hands-on“ rada na stvarnim i simuliranim zdravstvenim podacima. Program je posebno koristan zdravstvenim djelatnicima koji planiraju sudjelovati u istraživanjima, pripremati radove za objavu ili bolje razumjeti statističke rezultate u stručnoj literaturi. Polaznici se potiču da donesu vlastite podatke (ako ih imaju) kako bi dio vježbi mogli provesti na stvarnim primjerima iz vlastite prakse.
|