|
Naziv edukacije/ radionice
|
Sustavni pregled i meta-analiza za zdravstvene djelatnike
|
|
Voditelj edukacije/ radionice
|
Ivan Jurak
|
|
Izvođači edukacije/ radionice
|
Ivan Jurak
|
|
Vrsta edukacije
|
Radionica
|
|
Trajanje edukacije/ radionice (u školskim satima)
|
20
|
|
Način izvođenja programa/edukacije
|
Predavanja i praktične vježbe („hands-on“)
|
|
Ciljana skupina polaznika
|
Zdravstveni djelatnici svih profila (stupanj 6. i 7.), uključujući fizioterapeute, medicinske sestre, radne terapeute, radiološke tehnologe, sanitarne inženjere, medicinsko-laboratorijske inženjere, liječnike, farmaceute, nutricioniste, logopede i psihologe.
|
|
Broj kandidata za organizaciju edukacije
|
Minimalno: 10 Optimalno: 15 Maksimalno: 20
|
|
Pravo/ uvjeti upisa *
|
Osnovno znanje statistike i razumijevanje medicinske literature.
|
|
Usklađenost s preporukama strukovnih udruženja / predviđeno bodovanje komora
|
Bodovanje prema pravilniku relevantnih komora. Budući da je tečaj otvoren svim zdravstvenim profilima, bodovanje će biti zatraženo od svih komora u zdravstvu.
|
|
Ciljevi programa /edukacije
|
Cilj radionice je osposobiti zdravstvene djelatnike za samostalno provođenje sustavnog pregleda i meta-analize intervencijskih studija, od formuliranja istraživačkog pitanja do interpretacije rezultata i pripreme znanstvenog izvještaja. Program pruža praktične vještine i metodološko znanje nužno za planiranje i provođenje istraživanja najviše razine dokaza utemeljenih na dokazima.
|
|
Ishodi učenja
|
Po završetku radionice polaznici će moći:
1. formulirati jasno istraživačko pitanje koristeći PICO model
2. izraditi strategiju pretraživanja relevantnih baza podataka
3. koristiti alate za selekciju i organizaciju literature (Rayyan, Covidence)
4. provesti selekciju i ekstrakciju podataka iz objavljenih studija
5. procijeniti rizik pristranosti i kvalitetu uključenih studija
6. izračunati i interpretirati veličine učinka te provesti osnovnu meta-analizu
7. interpretirati heterogenost, forest i funnel plot
8. napisati PRISMA-kompatibilan izvještaj i pripremiti rukopis za objavu
|
|
Okvirni program – sadržaj edukacije
|
Dan 1: Osnove sustavnog pregleda
- Uloga sustavnih pregleda u medicini
- PICO model i formulacija istraživačkog pitanja
- PRISMA smjernice i PROSPERO registracija
- Pregled alata: Rayyan, Covidence, RevMan
Dan 2: Pretraga i selekcija literature
- Strategije pretraživanja (MEDLINE, CINAHL, CENTRAL, PEDro)
- Upravljanje literaturom (Zotero)
- Rad u Rayyanu/Covidence-u: selekcija studija
- Ekstrakcija podataka i evaluacija kvalitete (RoB 2.0)
Dan 3: Meta-analiza – osnove
- Kada i kako provesti meta-analizu
- Izračun veličina učinka (MD, SMD, RR, OR)
- Fixed vs. random effects modeli
- Meta-analiza u jamovi / R (paketi meta, metafor)
Dan 4: Napredne teme
- Forest i funnel plot, heterogenost (I², Q-test)
- Meta-regresija i koncept network meta-analize
- Evaluacija pristranosti i robustnosti rezultata
Dan 5: Izrada izvještaja
- Pisanje PRISMA izvještaja
- Izrada SR/MA protokola i prezentacija projekta
- Smjernice za objavu i odabir časopisa
|
|
Previđena cijena programa po polazniku
|
600€
|
|
Način praćenja kvalitete i izvedbe programa *
|
Način praćenja kvalitete i izvedbe programa
· evaluacijske ankete polaznika nakon završetka programa
· analiza povratnih informacija i prijedloga za unaprjeđenje programa
· dugoročno praćenje primjene stečenih vještina (npr. broj prijavljenih ili objavljenih SRMA radova)
|
|
Dodatne informacije*
|
Radionica je koncipirana kao praktičan i interaktivni program koji polaznicima omogućuje da razviju kompetencije potrebne za samostalno provođenje sustavnog pregleda i meta-analize – alata koji se smatraju „zlatnim standardom“ u medicini utemeljenoj na dokazima. Program je posebno koristan zdravstvenim djelatnicima uključujući kliničare, istraživače i studente diplomskih i poslijediplomskih studija koji žele aktivno sudjelovati u znanstvenom radu.
U cijeni je predviđeno je korištenje samo besplatnih alata. Ako se koristi i plaćeni alat poput Covidence, cijena raste, ali i kompleksnost jer bi s Covidencom vjerojatno trebali imati neki ugovor. Možda je moguće kupiti institucijsku godišnju pretplatu i jednostavno polaznike privremeno uključiti u tu pretplatu.
|